Plângere contravenţională
Avocații societății noastre, vă pun la dispoziție întreaga experiență acumulată pentru a formula cu şanse reale de câştig o plângere contravenţională
Împotriva oricărui proces verbal de constatare a contravenţiei se poate face plângere contravenţională, în termen de 15 zile de la comunicarea procesului verbal. Plângerea contravenţională, cunoscută popular ca şi “contestarea amenzii” se introduce la instanţa competentă teritorial de la locul săvârşirii contravenţiei.
De regulă, când se formulează plângere contravenţională, se solicită instanţei anularea procesului verbal de constatare a contravenţiei sau modificarea sancţiunii (din amendă în avertisment, de exemplu).
Sancţiunile contravenţionale, cu precădere amenzile, sunt deseori atacate cu plângere contravenţională. Cele mai frecvente amenzi sunt acordate pentru încălcarea regulilor referitoare la circulaţia pe drumurile publice (încălcarea dispoziţiilor O.U.G. 195/2002 – Codul rutier). Cu toate acestea, există numeroase alte acte normative care sancţionează contravenţional anumite conduite; printre acestea amintim: Legea nr. 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice sau Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.
Formularea unei plângeri contravenţionale implică o serie de cunoştinţe juridice, pe care un avocat le deţine cu siguranţă. Totodată, cunoaşterea procedurii civile reprezintă o altă componentă importantă în ceea ce priveşte formularea unei plângeri contravenţionale şi susţinerea acesteia cu şanse reale de câştig.
Există situaţii când se formulează plângere contravenţională fie pentru amânarea executării sancţiunii contravenţionale, fie pentru a “trage de timp” din diverse motive. Cu toate acestea, trebuie precizat faptul că legea sancţionează introducerea unei acţiuni cu rea credinţă.
Astfel, membrii echipei noastre oferă consultanţă cu privire la şansele de câştig într-o astfel de cauză. Dacă vom decide împreună cu clientul că dosarul acestuia poate fi continuat cu şanse reale de câştig, formulăm acţiuni având ca obiect plângere contravenţională, asistăm şi reprezentăm clientul în faţa instanţei de judecată şi oferim sfaturile potrivite pentru fiecare stadiu procesual.
În situaţia în care plângerea contravenţională este admisă, clientul îşi recuperează cheltuielile suportate pentru acest demers, fiind scutit totodată de executarea sancţiunilor.